فصلنامه علمی
ارزیابی کیفیت خدمات بیمۀ عمر در ایران: کاربردی از مدل تلفیقی فازی سروکوال-کانو

محمدعلی بهشتی‌نیا؛ وحید ماجد؛ جلیل وزیری

دوره 5، شماره 1 ، دی 1394، ، صفحه 16-29

https://doi.org/10.22056/ijir.2016.01.02

چکیده
  کیفیت خدمات و رضایت مشتری، مفاهیم بسیار مهمی هستند که شرکت‌ها به منظور حفظ و ارتقای موقعیت خود در بازار رقابتی باید به طور مناسب درک کنند و اقدامات اصلاحی را اتخاذ کنند. شناسایی خواسته‌ها و اندازه‌گیری میزان اختلاف بین سطح انتظار و سطح ارزیابی فعلی رضایت مشتریان، پیشنیاز درک مناسب از کیفیت خدمات است که در این مقاله برای خدمات بیمۀ ...  بیشتر

اثر عوامل کمّی و کیفی مؤثر بر تقاضای بیمه عمر در کشور

غدیر مهدوی؛ وحید ماجد

دوره 3، شماره 2 ، فروردین 1393، ، صفحه 149-162

https://doi.org/10.22056/ijir.2014.02.03

چکیده
  بیمه عمر، با توجه به گسترش وسیع در جهان به‌خصوص در کشورهای توسعه‌یافته، نقش مهمی در اقتصاد این کشورها ایفا می‌کند. با وجود کارکردهای بسیار و اهمیت بیمه عمر، این صنعت در ایران، مانند اکثر کشورهای درحال‌توسعه ناشناخته باقی مانده و نقش آن در اقتصاد کشور و زندگی خانواده‌ها ناچیز است. در پژوهش حاضر، به بررسی عواملی پرداخته شده که در ...  بیشتر